dissabte, 11 d’abril del 2009

Passeig a passeig......26 d'abril.

Ja queda poc per un dels objectius de la temporada per molts atletes de les pitïuses, la cursa de passeig a passeig. I em sembla, tenc moltes probabilitats, que no estaré en la sortida. Intentaré fer tot el possible per recuperar-me, però veig que la recuperació va molt lenta i només queden quinze dies. Què és el que m'impidirà participar a tal emblemàtica cursa? Una lesiió que no coneixia, però els seus sintomes m'eren familiars: el síndrome piramidal, no us la recomane.
Els últims dies de preparació de la semi de Palma vaig notar molèsties a la cama esquerre, a dalt de tot del fèmur, pràcticament a la cadera, a la cara exterior ja quasi en la nalga. El dia anterior em va molestar bastant, però vaig participar bastant bé. El diumenge després, després d'un convit molt llarg i estar assegut molta estona, no em podia posar de peu, ni asseure'm, ni conduir. Sentia un dolor intens a la nalga i que baixava per tota la cama, tenia un formigueig com quan s'adorm la cama però insoportable. Aquestos síntomes m'eren familiars, vaig tenir una ciàtica ben forta fa dos estius i pràcticament era el mateix. La diferència és que aquesta vegada els dolors partien de la nalga i no de la zona lumbar (provocats per una hèrnia discal que pateix).
Idò aques síndrome piramidal (falsa ciàtica) sembla ser que és una sobrecàrrega o inflamació del múscul piramidal, que es troba als glutis, que acaba presionant el nervi ciàtic contra la pelvis, provocant aquest dolor i adormiment de tota la cama, en el meu cas fins a la planta del peu.
Dues sessions de fisio, i res de res, antinflamatoris, tampoc, al final al cap d'una setmana a urgències i un munt de medicaments (nolotil, vàlium, antimlamatoris, calor sec,..) més una baixa laboral han millorat una mica la situació. A dia d'avui m'han desaparegut les molèsties al gluti, també les dels isquios, però tenc fatal el bessó esquerre i els dos dits petits del peu i el taló encara adormits. He fet una sortida suau amb bici de muntanya i bastant bé, però en els dos intents de sortir a còrrer que he fet he hagut d'aturar als 2 minuts per culpa del bessó esquerre.
Algú ha patit alguna vegada aquesta lesió? Voldria recuperar-me a tota costa per a passeig a passeig però ja no sé que fer. Tenc clar que si no tenc la cama esquerra sense cap molèstia, no participaré.

7 comentaris:

  1. Bones jefe!!! aquesta lesió... com totes requereix de moooolt de repòs!!! Una altra cosa que he vist a l'enllaç aquest que has posat sobre la lesió, és la pronació, si ets pronador o no, o el tipus de sabates que dus per correr( jo des de que duc Asics, i estiro bastant, des de la tendinitis de genoll que tb tenc,no tenc cap problema ni al genoll, ni als bessons que abans anava fatal, ni quasi res... és qüestió d'anar provant, però una lesió així en un dia no se'n va... PACIÈNCIA!!!! millor no córrer ara una temporadeta que no després una llarga temporada. Ànim des de Mallorca. Sebas Oliver

    ResponElimina
  2. Eiii, gràcies Sebas, no t'esperava per aquí, encara que sé que segueixes el bloc. A veure si per quan ens tornem a veure ja estic corrent, serà bona senyal. Aprofita aquestos dies amb els teus i entrena una mica. Bones vacances.

    ResponElimina
  3. WEPPP!!! Bones Dario es TURTEAM Et desitja que et recuperis el més ràpidament possible i a veure si pots estar a sa línia de sortida el 26 d´abril...per quan et recuperis intenta estirar, més fer treball de tècnica de cursa així treballes la força que preveu de lesions a més de no entrenar per asfalt..encara que a vegades es fa tot això i ens lesionam igual.ÀNIM!!!!!!!!

    ResponElimina
  4. Gràcies TURTEAM, seguiré els teus consells, de tota manera, ens veurem a Santa Eulària, ja que si no puc participar, aniré a donar-vos ànims.
    Salut

    ResponElimina
  5. Hola! Pues yo tambien sufrí esa lesión. Y todo x culpa d no estirar bien! Mi salvador: http://www.ibimasajes.com/. En unas visitas y haciendole caso en TODO (parón y estiramientos), me recuperé bien. En fin, mucho ánimo y sobre todo, mucha paciencia! Un saludo. May Ruiz.

    ResponElimina
  6. Dario soc en toni serra de sta. eularia, esper quet recuperis pronta i que es diumenge estem tots a sa sortida, records i anim.

    ResponElimina
  7. Gràcies, Toni, s'agraixen els ànims, per què un s'arriba a desanimar amb un lesió com aquesta, ja duc un mes aturat i em perdré la cursa passeig a passeig i la semi de formentera. I ja no queda res més per córrer fins... Em fa molta ràbia, però..

    ResponElimina